Kaj je SEO [& kaj ni SEO]

Kaj je SEO

SEO je kratica za search engine optimization. Uporablja se za pojmovanje aktivnosti, ki jih izvajate na internetnih straneh z namenom, da povečate vidnost vaših spletnih strani.

SEO je optimizacija spletnih strani oz. proces, ki omogoča vašim spletnim stranem, da so bolj vidne na internetu. To se dosega tako, da se s pomočjo SEO poskuša doseči visoke uvrstitve prikazanih vaših spletnih strani na iskalnikih, še posebej na Googlu.

Google uporablja danes nad 90% uporabnikov interneta, posledično prejemajo spletne strani, ki so na Googlu prikazane visoko in najprej, največ obiskovalcev. Kar spletnim stranem prinaša večjo prodajo in več ustvarjenih poslov.

SEO sestavlja niz aktivnosti, ki se izvajajo na samih spletnih straneh, ki jih želite na Googlu uvrstiti najvišje (t.i. onsite optimizacija) in aktivnosti, ki jih izvajate na drugih spletnih platformah, z namenom, da na njih zgradite povratne povezave (backlinks) na svoje spletne strani (t.i. offsite optimizacija).

SEO se opredeljuje kot spletno marketinška aktivnost, ki omogoča stabilno in konstantno, t.i. organsko rast obiskovalcev na spletne strani.

Kaj pomeni organska rast obiskovalcev spletnih strani? Organska rast obiskovalcev spletnih strani pomeni rast obiskovalcev brez, da lastniki spletnih strani ne plačujejo iskalnikom (Google, Bing, itd…) in ostalim spletnim platformam (npr. družabnim omrežjem, kot so Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram) ali YouTube oz. email marketing za svojo povečano oz. izspotavljeno prikaznost ter posledično več obiskovalcev.

SEO optimizacija zato prispeva k nižjim stroškom spletnega in digitalnega marketinga podjetij, dolgoročni vzdržnosti učinkovitega spletnega nastopa in k boljšim prodajnim rezultatom podjetij.

SEO je proces, ki se ga sicer pojmuje tudi z pojmi, kot so:

  • optimizacija spletnih strani
  • spletna optimizacija
  • Google optimizacija in podobno

SEO je metoda spletnega marketinga, ki je bolj primerna za strateški nastop na Googlu za doseganje dolgoročnih prodajnih in marketinških ciljev, za širjenje spletnega posla in prodaje izven geografskih meja obstoječega delovanja podjetij ter kot metoda, ki povečuje poslovne rezultate podjetij brez večanja stroškov v plačljive oblike spletnega oglaševanja.

Več: Vse o SEO za začetnike

kaj je seo in kaj ni seo

Kaj ni SEO

SEO ni pot do hitrega povečanja števila obiskovalcev spletnih strani. Za SEO je potreben čas in konstatno optimiziranje spletnih strani, pri čemer je količina časa in znanja, zahtevanega za kakovostne SEO rezultate, povezana s težavnostjo panoge, v kateri deluje spletna stran

SEO ni plačljiva metoda oglaševanja na Googlu. Lastniki spletnih strani ne morete poklicati na Google in pri Googlu naročiti, da iskalnik vašo spletno stran, med organskimi (neplačanimi) prikazi spletnih strani, vašo uvrsti na prvo mesto na Googlu. Na najvišjih pozicijah med organskimi prikazi internetnih strani na Googlu se preprosto uvrstijo tiste strani, ki bolj kakovostno izvajajo svojo optimizacijo.

SEO ni primerna marketinška metoda za prodajne akcije in sezonske prodaje od katerih se pričakujejo hipni, takojšnji ali hitro prodajni rezultati. Za sezonsko prodajo in izboljševanje prodaje s čim prejšnjimi pričakovanimi rezultati je, za namesto SEO optimizacije, bolj primerno oglaševanje na Googlu, imenovano Google oglaševanje z Google Ads.

SEO ni metoda, ki omogoča boljše prodajne rezultate izključno z optimiziranjem vsebin na vaših spletnih straneh, temveč metoda, ki zahteva celovito izvajanje optimizacije t.j. aktivnosti optimiziranja strani na vaših straneh in aktivnosti optimiziranja na drugih spletnih straneh. Za učinkovit SEO je potrebno slediti korakom, po katerih najprej v vaših spletnih vsebinah, objavljenih na vaših spletnih straneh, upoštevate čim več aktualnih SEO smernic, nato pa se lotite še off site optimizacija. Optimizacija po korakih je opisana na povezavi kako optimizirati spletno stran po korakih.

SEO tudi ni več pomemben zgolj samo za Google, saj je mogoče vaše spletne vsebine, optimizirati tudi tako, da so le te prikazane prej preko ostalih iskalnikov (npr. YouTube, iskalniki na socialnih omrežjih in drugih najbolj uporabljanih platformah (Amazon, Ebay, itd…).

SEO ni nekaj trikov, ki jih preprosto izvedete na svojih spletnih straneh in boste dosegli rezultat čez noč. SEO zahteva predanost, energijo, znanje in disciplino.

Preberite še:

Uporaben video o tem kaj je SEO (angl.):

Viri:

1 – 10 things SEO is not
2 – What Is SEO / Search Engine Optimization?

Deli naprej